EDR Format

Elektronisk Direktreklam

Adstar har en bred portfölj när det kommer till Elektronisk Direktreklam. Konsumenternas marknadsföringsupptag och beteende har under de senaste åren förflyttat sig från TV, Tryckt media och andra medier till digital marknadsföring. Vi står för framtidens format och har under många år jobbat med detta.


Nedan listar vi våra format av elektronisk direktreklam som vi erbjuder. Om ni inte hittar det ni är ute efter, får du gärna kontakta oss. Vi gillar nya utmaningar och har ett brett nätverk av partners.

elektronisk direktreklam

Epostmarknadsföring

Genom vår stora databas av epostmarknadsföring har ni möjligheten till att nå ut till den målgrupp som är relevant för er. Vi segmenterar i vår stora databas, så att ni når ut till rätt kund. Det finns två modeller att jobba med när det kommer till epostmarknadsföring:

  • Utskick till vår databas – Betala per kontakt
  • Insamling av egna profiler genom våra tävlingar – Dedikerad insamling för er med OPT-IN medgivande

När ni bestämt vilken modell ni vill använda, är det viktigt att ta fram ett medieformat som attraherar målgruppen och som konverterar. Vår duktiga produktionsavdelning hjälper gärna till med att ta fram ett format som fungerar. Vi har en lång erfarenhet av epostmarakndsföring.

epostmarknadsföring

Segmenteringsmöjligheter

Det finns flertalet segmenteringsmöjligheter. The sky is the limit! Här listar vi de vanligaste segmenteringsmöjligheterna. Om du inte finner något av era önskade segmenteringsmöjligheter nedan, ta kontakt med oss, så hjälper vi till.

Leverans:

Vår leveranstid beror på hur uppbokad vår databas är. Vi planerar alltid kampanjer med minst en veckas framförhåll och leveransen beror på hur stort utrymme som finns kvar i respektive databas.

Produktionstiden för ett utskick ligger på tre helgfria arbetsdagar.

Välj mellan:

  • Boendeform
  • Ålder
  • Geografiskt område
  • Kön
  • Köpmönster
  • Antal i hushållet
  • Antal telefonabonnemang

Retargeting

Om en kund har visat intresse för ert nyhetsbrev eller era produkter, men inte lett till ett avslut, har vi stora möjligheter för att hjälpa till med Retargeting.

Retargeting innebär att ni visar ert erbjudande på nytt på relevanta medier, såsom större nyhetssiter, sociala medier (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och andra appar). Vi köper in utrymmet på större varumärketssiter för att:

  • Öka varumärketskännedom
  • Leda till konvertering
  • Få kunden att prata med andra personer i sitt nätverk om ert varumärke

Leverans:

För att skapa en retargeting kampanj, krävs det några enklare tekniska implementationer på er hemsida eller landningssida (där kunden hamnar). Därefter tar vi hand om arbetet med att köpa annonsutrymme till bästa pris för er. Ni sätter själva maxgränsen på antalet visningar per inidividuell kund.

En retargeting kampanj levereras inom en helgfri arbetsvecka.

sociala nätverk